اثر حاضر ضمن اشارهای مختصر به تاریخ تحول آموزشوپرورش در ایران با هدف بررسی روند آغاز و شکلگیری آموزش در مناطق مختلف استان لرستان تدوین شده است. هر چند در این زمینه تاکنون برخی نویسندگان در آثار ارزشمند خود به فراخور گریزی به پیشینه آموزشوپرورش این حوزه داشتهاند، نیاز به تدوین اثری منسجم و سازمانیافتهتر احساس میشد. خوانندگان تیزبین میدانند پژوهش تاریخی فرایندی برای بررسی، ثبت و تجزیهوتحلیل رویدادهای گذشته با هدف شناخت گذشته و حال است.
برای تدوین اثر پیش رو احصاء بیش از ۷۰۰۰ برگ سند از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران (مراکز همدان، تهران، اصفهان)، کتابخانه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، اسناد راکد در برخی ادارهها و مدارس آموزشوپرورش استان و همچنین مصاحبه با بسیاری از شاهدان و نزدیکان به وقوع رویدادهای زمان خویش نخستین گام بوده است. در مرحله بعد با هدف تقویت و تکمیل یافتهها، مطالعه و بررسی آثار منتشرشده مرتبط با موضوع از قبیل سالنامهها، کتب، نشریهها و... مد نظر قرار گرفت. مطابقت اسناد و منابع مکتوب با شنیدهها، گفتهها و... از دیگر کوششها برای دستیابی به درستیابی و صحتسنجی وقایع و رخدادهای مختلف حوزه فرهنگ لرستان بوده است. برای تحقق اهداف مزبور، نگارنده از حداکثر ظرفیتهای ممکن بهره گرفته است.
فصل دهم:آموزشوپرورش کوهدشت، رومشکان،کوهنانی، طرهان.
فصل یازدهم: آموزشوپرورش ویسیان
فصل دوازدهم: آموزشوپرورش زاغه
فصل سیزدهم:آموزشوپرورش نورآباد و کاکاوند.
فصل چهاردهم:آموزشوپرورش بیرانشهر
فصل پانزدهم: آموزشوپرورش پلدختر و معمولان.
فصل شانزدهم: آموزشوپرورش چگنی
فصل هفدهم: آموزشوپرورش دورود و سیلاخور
فصل هجدهم:آموزشوپرورش راه آهن(پاپی).
فصل نوزدهم: دانشسرا، تربیتمعلم و دانشگاه فرهنگیان لرستان.
فصل بیستم: آموزش وپرورش و مطبوعات.
فصل بیست ویکم: آموزشوپرورش لرستان به روایت آمار
فصل بیست ودوم: آموزش کودکان استثنایی در لرستان.
فصل بیست وسوم: آموزشوپرورش و 8 سال دفاع.
فصل بیست وچهارم: آموزش در روزهای کرونایی.
فصل بیست وپنجم: آموزشوپرورش و بودجه
فصل بیست وششم: وضعیت اداره امور آموزشوپرورش لرستان.
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
تاریخ
تاریخ |